joi, 2 august 2012

Despre valori numai de bine


O vorba batraneasca spunea ca atunci cand te bagi in troaca te cam mananca porcii si e plina de adevar, dar pana nu incerci si asa ceva nu crezi ti se poate intampla. Ai vazut la altii, dar traiesti cu impresia, naiva ce-i drept, ca avand un anumit sistem de valori si ghidandu-ti existenta dupa ele, primind un feed-back pozitiv vei fi protejat ca si individ de a ajunge prin troaca.
Gresit…total gresit…si apoi se trimite nota de plata, bineineles ironic, din partea vietii.
Ai mei m-au educat intr-un mediu destul de militaros, fara explozii de emotie, fara prea multa afectiune inutila, respectand ordine si dispozitii, cu toate acestea au reusit sa formeze din mine un om care a invatat ce e respectul, bunatatea, sinceritatea, lupta, angajamentul, devotamentul fata de anumiti oameni, m-au lasat sa gresesc si sa aleg ce e mai bun pentru mine. Si cel mai important m-au invatat sa nu ma ghidez dupa valorile perisabile si materiale. Iar drept dovada am strans in jurul meu oameni faini, nu perfecti, dar faini cu care am crescut de mai bine de 20 de ani.
Uneori insa, viata iti mai da cate o lectie din care trebuie sa inveti ca renuntarea la ceea ce ai crezut pana la un moment dat nu reprezinta altceva decat o dulce amagire si ca oricat de mult efort ai depunde pentru a arata cum esti, te vei alege doar cu o simpla lupta impotriva morilor de vant, pentru ca oamenii, multi dintre ei, traiesc o viata intreaga cu impresia ca esti doar un bun vandabil.
Asadar, eu nu voi construi niciodata castele a caror usa sa o deschid doar eu… 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu